7 de juliol del 2014

Vols fer un gat de ganxet?

Feia temps que em rondava pel cap fer un gat de ganxet i vaig trobar un patró que m'agradava al blog Amigurumies, sense cap referència a l'autor. Crec que és la traducció d'un patró en turc però no en sé res més.

He fet diverses modificacions respecte del patró original: he escurçat el coll, les orelles són més triangulars, les potes del darrere són una mica més curtes... Ah! I en la meva versió el gat té braços. Però la modificació que més maldecaps m'ha portat ha estat el musell. Sí, a la foto original el musell de feltre queda prou bé i és divertit però, encara no sé per què, al meu gat no li quedava bé. I això que vaig provar de fer-lo de feltre, de roba... Al final, vaig optar per fer una peça circular de color negre i superposar-hi al damunt dues peces també circulars però de color blanc. A l'hora de cosir-les, no t'encaparris a fer totes les puntades: així les peces quedaran una mica soltes i no excessivament frunzides. Aquí tens totes les modificacions a punt per descarregar-te-les.


Però crec que per fer aquest amigurumi, necessitaràs alguns trucs més. Els bigotis són essencials. Jo els he fet amb pèls d'escombra. Sí, sí. Ben nets, és clar. Només cal encolar les puntes dels bigotis i, amb una mica de traça i sense embrutar, fixar-los a la peça de ganxet. Per encolar els bigotis vaig fer servir cola de silicona líquida, ideal per fer manualitats, tot i que existeixen coles tèxtils. Ah! I, en lloc de cosir les potes al cos, en aquesta ocasió també vaig utilitzar cola. Potser no és gaire ortodox, però no veia clar com cosir-les-hi, un cop tenia totes les peces tancades. Una altra cosa per a l'acabat de les potes: no t'oblidis de marcar els dits amb una mica de fil, per exemple negre.

Un últim truc per fer la cua. Necessitaràs una bona dosi de paciència per teixir una peça tan estreta i llarga. Un cop enllestida, dins hi pots posar un netejapipes, que no és tan rígid ni tan perillós com un filferro i, en canvi, és suficient per donar-hi forma. Tot i així, potser caldrà fer un parell de puntades per assegurar la cua al cos.

Quant als acabats, vaig substituir el llaç del patró original per un collar amb un cascavell. Què et sembla?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada