11 de maig del 2015

Vols fer l'alfabet de ganxet?

Les lletres de ganxet que vaig fer uns mesos enrere van tenir tant d'èxit que ben aviat va arribar un altre encàrrec. El patró, com ja vaig comentar, és de Mitten & Makings, blog que actualment ha desaparegut, tot i que l'enllaç al PDF del patró original encara és actiu. A més, ara que ja he teixit bastantes lletres, m'he decidit a publicar-ne la traducció. Encara falta traduir-ne algunes però ja hi ha totes les vocals i les consonants més habituals.


En aquest cas l'encàrrec era per a dues germanes. El nom de l'Andrea havia de ser en tons verds i, com que li encanten els animals, un safari semblava el més adequat.


Però a Internet, és difícil trobar patrons per fer figures de ganxet en 2D. Així que m'hi vaig haver de posar tant sí com no. Sí, sí, tots tres són de creació pròpia. I el resultat m'encanta.

Vaig començar amb el lleó, que és molt fàcil: una forma circular i una cabellera feta amb trossos de fil fixats amb un nus tot al voltant del cap.


En el patró de la zebra, la clau és brodar les ratlles amb fil negre i fer-li també una crinera negra i blanca.


Per acabar, l'elefant, amb unes bones orelles i una bona trompa. En lloc de brodar-los, uns ulls de 4 mm enganxats amb cola de silicona són l'acabat perfecte per a les tres bèsties.


La Paula és la gran de les germanes. En el seu nom havien de predominar els liles i morats, que vaig contrastar amb gris. Per cosir les lletres, a més del fil invisible de la casa Gütermann, que sempre em treu de polleguera, vaig optar per unes papallones, una margarida i un moixó. Tot plegat, no excessivament infantil però amb un punt naïf. Per fer les tres peces, he adaptat els patrons del llibre 100 minifiguras tejidas a ganchillo, de Kamuran Simsek.


El més difícil, en tots dos casos, no ha sigut teixir, sinó aconseguir l'harmonia en les combinacions de colors. Ara la incògnita és si a l'Andrea i a la Paula els agradaran les seves lletres...

2 comentaris:

  1. M'encanta tot el que fas. Fa molt de temps que et segueixo. Et vull felicitar per aquests abecedaris perquè són una monada.
    Petons
    Glòria

    ResponElimina