8 de juny del 2015

Vols fer una ovella de ganxet?

Tenia ganes d'experimentar amb noves textures i fer una ovelleta amb un fil efecte peluix semblava una gran idea. Vaig començar amb un patró gratuït molt popular a Internet, però el resultat no m'acabava de convèncer. Així que tornava a ser l'hora de fer un patró de creació pròpia. 


No necessito grans dibuixos per imaginar un amigurumi. De fet, sé quan he aconseguit la forma ideal perquè se'm dibuixa un somriure als llavis. De manera que després de fer-ne un esbós molt rudimentari vaig agafar el ganxet i a la feina. I n'he tingut, de feina, perquè com sempre que dissenyo el meu propi amigurumi he de repetir diverses peces fins que aconsegueixo el factor somriure del qual parlava abans. Després de diversos prototips, aquest és el resultat.


La principal dificultat és la tria del fil. Al costat del meu Marbella Cotton habitual en color gris perla, he triat el fil Nuvole de color blanc, de la casa Lanas Stop, que té aquest efecte peluix i que he treballat amb un ganxet de 3,5 mm. La qüestió és que si utilitzes altres marques, sobretot si el fil és d'un gruix diferent, potser hauràs d'adaptar alguna peça, especialment la caputxa, que ha d'anar ben ajustada. A més, tinc una mala notícia: Lanas Stop tanca. És una llàstima, sobretot perquè és una de les meves marques habituals, però per a la resta d'ovelles del ramat ja he descobert un fil exactament igual: es diu Nieve i és de la casa Valeria Lanas. El que encara no he dit és que costa treballar amb aquest tipus de fil perquè els punts no són visibles però t'asseguro que el resultat paga la pena.


Si t'engresques a fer aquesta ovelleta potser necessitaràs alguns trucs. Per començar, en fer les cames i els braços fes un parell de puntades per marcar les peülles, des del centre fins a la penúltima filera en gris perla. Ah! I no posis gaire cotó sintètic a la part superior dels braços per tal que quedin paral·lels al cos. A més, has d'anar alerta a l'hora de cosir les orelles: primer cal donar-hi una mica de forma i després cal trobar el lloc ideal per cosir-les. En aquest cas, el factor somriure t'hi ajudarà. 

Per acabar, tria amb cura la mida dels ulls. Aquest cop l'he anotat en el patró, així com la posició exacta. No ho havia fet mai fins ara però crec que saber la mida dels ulls amb antelació m'ajudarà a racionalitzar-ne la compra i de passada a evitar el caos que hi ha al calaix on els guardo.

Com a toc final, si necessites com jo una mica de color, qualsevol flor servirà. En el meu cas, és una adaptació d'un patró de 100 minifiguras tejidas a ganchillo de Kamuran Simsek.

Oi que t'ha robat el cor? 

6 comentaris:

  1. Te quedó preciosa, inspira mucha ternura. Un saludo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias. Me encanta tu comentario porque precisamente eso es lo que quería conseguir. Saludos a ti también.

      Elimina
  2. Que bonica t'ha quedat l'ovella, m'agrada molt....moltes gràcies pel patró, a veure si trec temps per fer-la.
    Salutacions.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu per passar per aquí. I si t'animes a fer-la envia-me'n una foto. M'encantaria veure-la.

      Elimina
  3. Muchas geacias, es una muñeca divina!❤❤❤❤

    ResponElimina