17 d’agost del 2015

Vols fer un puf de drapet?

Ara que sembla que s'han acabat les calorades i podem fugir de l'aire condicionat, torna a venir de gust prendre la fresca a la terrassa al vespre. Així doncs, era el moment de fer el puf de drapet que havia promès a casa.


El primer pas va ser pensar com ompliria el puf. Vaig preguntar en diverses merceries i botigues de roba de llar i no vaig trobar res. Així que al final vaig comprar tres coixins quadrats de 50 x 50 cm. El segon pas va ser triar el drapet. Aquest és de lycra i el vaig comprar a Trap-art. Remenant el web vaig trobar que hi venien pufs. Aaarrrggghhh! I jo ja havia comprat els coixins! Però quan en vaig veure les dimensions em vaig adonar que no m'haurien servit ja que feien 60 cm de diàmetre i 15 cm d'alçada, mentre que jo buscava alguna cosa amb menys diàmetre i sobretot amb més alçada.

Potser sí que els coixins quadrats no donen al puf la forma ideal, especialment ara que és nou de trinca. Així que, si repeteixo l'experiment, hauré de mirar si trobo coixins rodons. Però les dimensions del meu puf un cop enllestit són ideals per reposar-hi els peus, que és el que volíem a casa. En concret fa 40 cm de diàmetre i 36 cm d'alçada. Tot plegat amb dos cabdells i mig de drapet i un ganxet de 10 mm.

Com gairebé sempre que treballo amb drapet el patró no té gaires secrets, però la veritat és que vaig haver de fer i desfer un parell de vegades. Ja veuràs que el puf no és d'una sola peça sinó que hi he fet una mena de tapa, fixada amb unes llaçades al cul, per si en algun moment cal rentar-lo.


Això sí, tot plegat m'ha costat pels volts de 50 euros, només en matèria primera! Que no em tornin a dir que el handmade és barat!

En el transcurs de la feina hi va haver alguns inconvenients i és que algú se'n va enamorar i es va pensar que era un llitet nou... Així que queda pendent fer un llit de drapet per a la Kalia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada