18 de novembre del 2015

Vols fer una guineu de ganxet?


El seu estil és inconfusible. Efectivament, aquest patró és de Pica Pau. Fa només uns mesos la Yan Schenkel va publicar el llibre El mundo de Pica Pau, que amb 22 patrons s'ha convertit en un autèntic objecte de desig per a la gent que teixeix amigurumis.

Jo, contràriament al que puguis imaginar, no m'he comprat el llibre. Encara. No ho descarto ja que alguns dels seus personatges, com el pingüí, la gavina, el teckel o la girafa, em semblen molt originals. Però d'altres són una mica avorridots, potser per l'estil tan marcat d'aquesta col·lecció de Pica Pau: tots amb les potes llargues, el seu jersei de ratlles... 

No em malinterpretis. La Yan Schenkel és una gran dissenyadora i a més el seu blog compleix tots els requisits que busco: entrades molt personals i de tant en tant algun patró gratuït. Però encara no he decidit si comprar-ne el llibre. Per això, quan vaig veure que al número 35 de la revista Simply crochet es publicava el patró de la guineu vaig pensar que era la meva oportunitat de teixir un dels personatges de Pica Pau que més m'agraden. A més, es tracta d'una versió remasteritzada, amb detalls en blanc en el pelatge i, pel que fa al vestuari, un jersei teixit amb la tècnica del tapestry i una corbata de llacet. El personatge porta per nom Henry J. Fox. I com m'ho vaig fer per comprar una revista que es publica a la Gran Bretanya? Molt fàcil: en vaig comprar l'edició digital a través de la plataforma Zinio.

I au, a treballar! El resultat m'encanta. Ara bé, he de confessar que he fet algunes modificacions en el patró original. Les menys importants, a les orelles i a la cua. Però també he modificat les dimensions del cap. El patró original proposa teixir una circumferència màxima de 54 punts, però en el procés em va semblar monstruosament gros i el vaig reduir a un màxim de 42 punts. Ara me'n penedeixo...

2 comentaris: