11 de juliol del 2016

'El jardín secreto', de Johanna Basford


Enceto una nova secció per parlar en aquest blog no només de ganxet i d'amigurumis, tot i que en continuaran sent els protagonistes principals, sinó de més projectes craft que m'encanten. I ho faig amb El jardín secreto, de la il·lustradora escocesa Johanna Basford. Es va publicar l'any 2013. Per tant no és cap novetat, sinó una moda que gairebé ha passat de moda, però jo me'l vaig autoregalar per Nadal. 


Per si estàs menys al dia del que jo ho estava per Nadal, és un llibre per acolorir que s'ha convertit en best-seller, ja que se n'han venut més de 10 milions d'exemplars. Alguns parlen d'artteràpia però també és senzillament una ocasió per acolorir i deixar volar la imaginació, fins fa un temps plaers reservats a la canalla. 


Hi ha una gran discussió a Internet sobre si el millor per acolorir aquests llibres són els retoladors o els llapis de colors. Jo vaig aprofitar per renovar els meus llapis de colors i vaig optar per uns llapis aquarel·lables de Faber-Castell. I la veritat és que n'estic encantada. Evidentment després no hi aplico aigua però en comparació amb els llapis convencionals tenen uns pigments molt vius i permeten barrejar els colors fantàsticament.


Després d'El jardín secreto, es van publicar El bosque encantadoEl océano perdido. Encara que jo en tinc per estona, ja que després de mig any encara em queden desenes de pàgines per acolorir, ja espero impacient el pròxim: La jungla mágica, que actualment està en prevenda i que es publicarà a l'agost. 


En definitiva, si vols una excusa per tornar a agafar els llapis de colors que tens en algun racó de casa, qualsevol dels llibres de Johanna Basford és ideal.

4 comentaris:

  1. He oido hablar del libro... pero no lo he visto todavia...

    Y los lapiceros/acuarela...? qué buena pinta tienen... normalmente se usan con agua?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, los lápices son geniales. Pueden usarse sin más o aplicar después de colorear un pincel humedecido en agua para conseguir el efecto acuarela. Yo, que no tengo madera de artista, me conformo con colorear los libros de Johanna Basford.

      Elimina