21 d’agost del 2017

Frida Kahlo

"Cada tic-tac es un segundo de la vida que pasa, huye y no se repite. Y hay en ella tanta intensidad que el problema es sólo saberla vivir. Que cada uno resuelva como pueda". M'ha costat molt triar una sola frase de Frida Kahlo, icona del feminisme, de la llibertat i de la lluita per la supervivència.


Per tot això, i també per la seva pintura, Frida Kahlo és un personatge amb un gran magnetisme. Tant que fins i tot té presència en el món dels amigurumis, que en primera instància sembla que s'hagi de reduir a ossets i conillets. Tu també deus haver vist moltes Frida Kahlo en versió amigurumi, però hi ha pocs patrons disponibles. Algun, d'una dissenyadora molt coneguda, no es correspon a la Frida Kahlo que jo m'imagino. Per tant, em vaig decidir a dissenyar-ne la meva pròpia versió, amb el patró base d'altres personatges, com el casteller o la castanyera.


Primer vaig intentar reproduir la portada de Vogue que va protagonizar Frida Kahlo però amb tant de color negre tampoc aconseguia representar el que hi havia a la meva imaginació. Així que vaig optar per una paleta de colors lliure, entre els quals vaig recórrer novament al color corall, sempre infal·lible.

Una mica d'inspiració per al pentinat i el tocat de flors, i també una punta ben escollida per als baixos de la faldilla van fer la resta. Quant al rostre, ni pestanyes, ni nas, ni galtes, ni boca... Res que robi protagonisme a les celles.

I tot plegat perquè les il·lustracions de María Hesse a Frida Kahlo. Una biografía, de l'editorial Lumen, que em vaig comprar a primers d'any, em van hipnotitzar i van revifar l'admiració per una gran dona, una gran lluitadora i una gran artista.



Vet aquí el meu petit homenatge a Frida Kahlo.

Get the english pattern.

22 comentaris:

  1. M'entusiasma tant que ja el tinc a la llista com a projecte imminent :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, aquestes llistes interminables! Però em fa molta il·lusió que estigui entre els teus projectes imminents!

      Elimina
  2. Increïble, com tota la teva feina! Felicitats... Crec que també anirà a la meva llista de projectes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Almudena! Ja estic impacient per veure la teva Frida Kahlo! Un petó.

      Elimina
  3. Qué bonita!!!
    Preciosa!!!
    Me encanta!!!

    ResponElimina
  4. Tienes razón...hay varias Fridas amigurumi por el mundo, pero esta tuya es Preciosa!!!
    Creo que has captado muy bien la esencia de esta mujer.
    Un bonito homenaje, y me encanta la frase que has seleccionado para comenzar tu post.
    Buenísimo trabajo.
    Un besote.

    ResponElimina
  5. Ayyy mi Frida, me encanta como la has plasmado, es que está perfecta.

    A mi también me costaría elegir una sola frase, pero hay una (de las más conocidas) que se me clavó en el corazón la primera vez que vi la película, sí, antes la había leído cientos de veces, pero hasta que no la oí en la peli no se me clavó fuerte!

    "Pies ¿Para qué los quiero? si tengo alas para volar"

    Tiene tanto de fondo, que es imposible no sonreír al leerla.

    Un besazo preciosa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, guapa. Estuve dudando en escoger la frase que citas. Es verdad que es preciosa también. Muchos besos.

      Elimina
  6. Oohh m'encanta!!! T'ha quedat genial! Moltes gràcies pel patró!! Me l'apunto a la meva llista de pendents :))) Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Espero que no sigui una llista gaire llarga! Hahaha. Moltes gràcies, Sílvia.

      Elimina
  7. Thank you so much!! Im almost done with my little frida. I love her and the pattern!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Thanks a lot, Shirley. Can I see your little Frida? I will love it!

      Elimina
  8. Respostes
    1. Yes! Click on the Top 10 for the english pattern. Happy crocheting!

      Elimina
  9. ¡Hola!
    Soy de Alemania y me encanta tu muñeca de Frida Kahlo. Ayer empecé a producir la mía pero no sé cómo hacer el pelo. En tus instrucciones en inglés dices que tengo que hacer la trenza dos veces y después trenzarlas otra vez y coserlas al pelo. Lamentablemente en tus fotos no se puede ver cómo tú lo has hecho. ¿Puedes explicarme otra vez o mandarme una foto?
    Otra vez, ¡¡¡muchisismas gracias!!!
    Stefanie

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Stefanie. Gracias por tus palabras. Para hacer la trenza hay que tejer dos piezas y luego trenzarlas. Si me escribes a descabdello@gmail.com estaré encantada de enviarte una foto.

      Elimina
  10. Hermosa Frida!!!! Necesito el patrón en español😢

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Romina! Muchas gracias. En cuanto al patrón, sólo está disponible en catalán e inglés. Si en inglés tampoco te apañas, puedes probar con el traductor de Google, que es genial. Y si no te aclaras escríbeme a descabdello@gmail.com. Intentaré ayudarte con mucho gusto.

      Elimina